புதன், 10 ஜூலை, 2019

தொல்தமிழர் அறிவியல் – 17
ஞாயிறு......தொடர்ச்சி...
விசும்பு
மழைகால் நீங்கிய மாகவிசும்பில்
                                                நக்கீரர். அகநா. 141: 6
மாகம்ஆகாயம்; விசும்பு ஆகாயம் எனவே மாகவிசும்பு என்பது ஒரு பொருட்பன்மொழி ; மாகமாவது பூமிக்கும் சுவர்க்கத்துக்கும் நடு (பரிபா. 1:47) என்பார் பரிமேலழகர். திக்குகளை உடைய ஆகாயம் (மதுரைக்.454.) என்பார் நச்சினார்க்கினியர்.
மாகம் விசும்பு என்னும் இரு சொற்களும் ஆகாயம் என்னுமொரு பொருளையே தருமென்றாலும் நக்கீரர் மாக விசும்பு என்னும் இரண்டு சொற்களை ஒரு பொருள்(ஆகாயம்) குறிப்பதை உணராது கூறினார் என்று கூறுதற்கு இடமில்லை. விசும்பின் துளி வீழின் அல்லால் (குறள்.16) மேகத்தின் துளி வீழின் காண்பது அல்லதுஎன்று விசும்புமேகம் என்று பொருளுரைத்தார் பரிமேலழகர்.

அறிவியல் நோக்கு
வெற்றிடம் (vacuum) என்பது எந்த ஒரு பொருளும் இல்லாத இடம் ஆகும். பொதுவாக இயற்பியல் ஆய்வகங்களில் காற்றை நீக்குவதன் மூலம் வெற்றிடம் உருவாக்கப்படுகிறது. பிரபஞ்ச வெளி நாம் நினைப்பது போல வெற்றிடம் அன்று. ஏனெனில் அங்கேயும் சிறு சிறு பொருட்துகள்கள் உள்ளன. வெற்றிடத்தில் ஒளி பயணிக்கும், ஒலியோ பயணிக்க இயலாது. ஏனெனில் நெட்டலையான ஒலி பரவ திட, திரவ, வாயு ஊடகமொன்று அவசியம் தேவை.
இயற்கை வெற்றிடத்தை வெறுக்கும் என்பது இயற்பியலில் அனைவருமறிந்த ஒன்றாகும். வெற்றிடத்தின் அரண்கள் ஊடுருவக் கூடியதாய் இருப்பின் அது பொருட்களால் நிரப்பப்படும். இத் தத்துவமே உறிஞ்சி உபகரணங்கள் (suction apparatus), தூய்மையாக்கிகள் (vaccum cleaner) ஆகியவற்றில் பயன்படுத்தப்படுகிறது.
                                           In 350 BCE, Greek philosopher Aristotle suggested that nature abhors a vacuum, a principle that became known as the horror vacui. This concept built upon a 5th-century BCE ontological argument by the Greek philosopher Parmenides, who denied the possible existence of a void in space.[9] Based on this idea that a vacuum could not exist, in the West it was widely held for many centuries that space could not be empty.[10] As late as the 17th century, the French philosopher René Descartes argued that the entirety of space must be filled.[11]
                                         In ancient China, there were various schools of thought concerning the nature of the heavens, some of which bear a resemblance to the modern understanding. In the 2nd century, astronomer Zhang Heng became convinced that space must be infinite, extending well beyond the mechanism that supported the Sun and the stars. The surviving books of the Hsüan Yeh school said that the heavens were boundless, "empty and void of substance". Likewise, the "sun, moon, and the company of stars float in the empty space, moving or standing still".[12]
                                  The Italian scientist Galileo Galilei knew that air had mass and so was subject to gravity. In 1640, he demonstrated that an established force resisted the formation of a vacuum. However, it would remain for his pupil Evangelista Torricelli to create an apparatus that would produce a vacuum in 1643. This experiment resulted in the first mercury barometer and created a scientific sensation in Europe. The French mathematician Blaise Pascal reasoned that if the column of mercury was supported by air then the column ought to be shorter at higher altitude where the air pressure is lower.[13] In 1648, his brother-in-law, Florin Périer, repeated the experiment on the Puy de Dôme mountain in central France and found that the column was shorter by three inches. This decrease in pressure was further demonstrated by carrying a half-full balloon up a mountain and watching it gradually expand, then contract upon descent.
–Wikipedi
Glory of the sun
”The passages from Akananooru (298, 328) quoted above speak of the rising sun that encircles the mount Meru towards right side and restores the mankind with its health giving resplendence.
 This statement asserted with laconic brevity subtly indicates that life on Earth is fuelled by sunlight and enable the plants to produce life-restoring sugsrs in photosynthesis. Also to initiate cellular respiration for the plants grow.” –Editor….தொடரும்…

கருத்துகள் இல்லை:

கருத்துரையிடுக